PR wizerunkowy

JANEK PĘCZAK

Urodzony 8 grudnia 1978 w Warszawie, gitarzysta, kompozytor, wokalista oraz autor tekstów, a także producent. Jest laureatem nagrody Gitarowy Top czasopisma Gitara i Bas w kategorii Nowa Nadzieja (2001). Od 1998 grał jako gitarzysta w zespołach Virtual Jazz Reality oraz Sto% Bawełny. W 2000 roku, wraz z Marcinem Ułanowskim i Bartkiem Wojciechowskim, założył autorskie Jan Pęczak Trio, które zakończyło działalność w 2003 roku. W międzyczasie, w latach 2000 – 2002, grał także w zespole Houk. W roku 2004 założył grupę The Relievers grającą muzykę reggae, a w 2005 Blast Muzungu (wraz z Piotrem „Mista Pita“ Zabrodzkim). Współpracował z Tadeuszem Sudnikiem przy projekcie Studio Dźwięków Niemożliwych. Pod koniec 2007 brał udział w nagraniach do debiutanckiej płyty zespołu Pan Profeska. W tym samym roku wystąpił na festiwalu Regge nad Wartą z zespołem Jafia Naumel (obecnie Jafia), z którym zdarzyło się jeszcze kilka gościnnych występów. W 2009 roku wziął udział w nagraniu płyty Pako Sarra „Nomad Soul“, wystąpił gościnnie z zespołem Izrael na festiwalu Open’er, a rok później zagrał gościnnie w piosence Saskerland zespołu Shark-A-Taak. W 2014 roku wyprodukował wraz z Krystianem „K-Jah“ Walczakiem „Sweet love riddim“, na bazie którego powstał utwór „Love is givin’ freedom“ w którym również zaśpiewał. W lutym 2015 roku, po 11 latach istnienia zespołu The Relievers, ukazała się płyta „13 Months of Sunshine“, której Pęczak jest producentem. W tym samym roku wziął udział w produkcji minialbumu Poli Rise „The Power of Coincidence“. W 2016 roku został zaproszony przez Macia Morettiego i Piotrka Zabrodzkiego do gościnnego udziałw pracy“. W 2017 roku zagrał gościnnie na płycie „Retrolux“ zespołu Revolver, której również robił mastering. Brał udział przy produkcji płyty Poli Rise „Anywhere but here“, która ukazała się na początku 2018 roku. W tym samym roku pracował przy powstaniu płyty Sidneya Polaka „3“ jako współproducent i współkompozytor, perkusista, gitarzysta i basista, wziął również udział w produkcji utworu „Korek“ oraz jako basista w utworze „Byłem tam“.

W 2007 został gitarzystą T.Love. Jest autorem muzyki do utworów „Pracuj albo głoduj“ oraz „Tylko miłość“ z płyty „I Hate Rock’n’Roll“, jak również autorem utworu „Prawdziwe życie“, który ukazał się na składance „Love, Love, Love“ w roku 2008. W 2012 ukazała się pierwsza z jego udziałem płyta T.Love pod tytułem „Old is Gold“, gdzie jest autorem utworów „Ostatni taki sklep“, „2005“ i „Wieczorem w mieście – film“. Płyta została nagrodzona Fryderykiem i dostała platynę. W 2016 roku ukazała się kolejna z jego udziałem – ostatnia przed zawieszeniem istnienia grupy – płyta „T.Love”. Jest autorem utworów z tej płyty: „Marsz“, „Moi rodzice” i „Marta Joanna od Aniołów“ oraz współautorem utworu „Pielgrzym“. Przez 10 lat od roku 2007 do 2017 zagrał z zespołem T.Love ponad 600 koncertów w Polsce i poza nią.

W macu 2020 r. w autorskim albumie „Jestem“ Janek Pęczak, po latach grania w T.Love, przedstawia zupełnie inną muzykę. Jest to powrót do korzeni, do prostego grania bazującego na gitarach akustycznych, do piosenek z tekstem poruszającym uczucia i niosącym szczere pozytywne przesłanie. Płyta jest nagrana w stroju 432 Hz, na polskim rynku w tym stroju nagrywa Leszek Możdżer, ostatnio zrobiła to również Mela Koteluk. Strój ten przez wielu uważany jest za bardziej naturalny, łagodniejszy, bliższy naturalnym wibracjom Ziemi i przyrody. Brzmienie, choć akustyczne, jest mocne i dynamiczne, co dotyczy zarówno partii wokalnych, jak i podkładu instrumentalnego. Na płycie słychać elementy folk rocka, które mogą kojarzyć się z piosenkami Neila Younga, Boba Dylana czy Travelling Willburys, jednak całość utrzymana jest w nastrojowym łagodnym klimacie.